Klaar voor de start...

14 augustus 2009 - Bergambacht, Nederland

Beste vrienden, familie, kennissen, collega's, teamgenoten en alle anderen,

Beste allemaal,

Onze lang verwachte en inmiddels ook veelbesproken reis naar Azië wordt dan eindelijk werkelijkheid... In oktober vertrekken we voor ruim een half jaar naar Azië!

De reis begint op 1 oktober, wanneer we naar Delhi vliegen. Vanaf Delhi zullen we doorreizen naar Nepal, Tibet, China, Vietnam, Laos en Cambodja, van waaruit we een vlucht naar Maleisisch Borneo zullen nemen om de laatste weken van onze reis te genieten van de natuur, de bounty stranden en onze inmiddels opgedane ervaringen. Op 18 april vliegen we vanaf Singapore terug naar NL, waar we op Fiona's verjaardag  weer voet op Nederlandse bodem zullen zetten.

Tijdens onze reis willen we jullie natuurlijks niets onthouden van onze laatste avonturen. Vandaar dat we onze belevenissen en foto's zullen plaatsen op stephanenfiona.reislogger.nl. Om het jezelf makkelijk te maken en als eerste op de hoogte te zijn van onze laatste berichten, kan iedereen zich aanmelden via de link op onze reisblog. Na invulling van een emailadres wordt je automatisch toegevoegd aan de mailinglist.

Het is altijd leuk iets van het thuisfront te vernemen, zeker nu we ruim 6 maanden weg zijn. De laatste nieuwtjes, roddels overige interessante gebeurtenissen zijn altijd welkom en kunnen eventueel samen met een reactie op onze verhalen/ foto's geplaatst worden onder de reisverhalen.

Laat iets van je horen!

Liefs Stephan en Fiona

1. Antoinette:
    17 augustus 2009
    Maar eerst een feestje! helemaal leuk! xx
  2. Isabelle:
    24 september 2009
    Vanaf nu staat deze website in onze favo's :P!

We gaan jullie volgen, heel veel plezier!!!!!

Xus
  3. walburg:
    2 oktober 2009
    spannend... jullie zijn nu al weg.
    echt helemaal top.
    zoals al eerder, geniet ervan.
    xx wal
  4. ada en eef:
    3 oktober 2009
    hallo hoe gaat het daar in india. hier alles oke. zijn jullie nog op tijd opgehaald? we horen wel weer wat. een heel prettige reis en veel liefs van ons en de honden.

eef en ada
  5. Vera:
    18 april 2011
    Van harte gefeliciteerd Fiona!

Toevallig kom ik via Google op jullie site terecht.
    Leuk om te lezen dat jullie lange tijd in Azie zijn geweest. Hoe kwamen jullie erbij om er 7 maanden op uit te trekken?
    Mijn vriend en ik vinden Azie ook helemaal geweldig en zijn er in dezelfde periode ook bijna 6 maanden geweest.

Groetjes Vera
  6. Fiona:
    18 april 2011
    Hi Vera,

Leuk om te zien dat onze site nog steeds wel eens wordt bekeken!

Het idee om 7 maanden weg te gaan is ooit ontstaan toen we een wensenlijstje samen stelden van plaatsen die we wilden bezoeken. Vooraf hadden we naast het retourticket niks georganiseerd, maar hadden we wel behoorlijk concreet uitgestippeld waar we allemaal naar toe wilden gaan. 3 weken hier, een maand daar, etc. Zo kwamen we in totaal op 6,5 maand uit. Tussentijds hebben we wel een aantal dingen bijgesteld, zo bleek bijvoorbeeld al snel dat het vanaf Nepal (zo goed als) niet mogelijk was om naar Tibet te reizen. Verder hebben we besloten niet naar Maleisisch Borneo te gaan om dat je daar veel dingen vooraf geboekt moet hebben en we juist nergens aan vast wilden zitten en het zonde vonden om ergens in China behoorlijk wat tijd te gaan besteden aan het plannen van dat deel van de reis. Vandaar een langer verblijf in Nepal en China en geen trip naar Borneo maar de Filippijnen. Uitendelijk kregen we nog een ongewilde verlenging van 2 weken vanwege de aswolk in Ijsland die we nuttig hebben besteed in Indonesie.

Azie is inderdaad helemaal geweldig! Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar wij zitten al behoorlijk te fantaseren over een nieuwe reis richting de delen van Azie die we nog niet hebben gezien: Rusland, Japan, de rest van China (China was naast Laos en de Filippijnen onze favoriet!), Myanmar, Borneo... Zo kunnen we met gemak wel weer een half jaar vullen! Ik hoop dat het er van gaat komen.

Hebben jullie destijds ook een blog bijgehouden? Ben benieuwd! Er is niks zo leuk als reisverhalen lezen en -foto's kijken, goed voor de inspiratie ;)!

Groetjes,
    Fiona