15 dagen vertraging: reisverlenging Java en Bali

24 april 2010 - Yogyakarta, Indonesië

Lieve allemaal,

Even een snelle update...

Ons laatste bezoek aan de KLM desk op Singapore Airport leverde niet veel meer op dan de informatie die we de dagen ervoor ook al hadden gekregen. De eerste vlucht die ze op dat moment voor ons konden boeken van Singapore naar Amsterdam zou op 4 mei (!!) zijn, wat dus zoveel inhield als ruim 2 weken vertraging met weinig uitzicht op een eerder vertrek terug naar NL. Er is zowaar een soort van beleid gecreerd: De KLM gaat wachtlijsten hanteren om de lege plaatsen in de reeds geplande vluchten op te vullen. Daarbij gaat de prioriteit naar zieke mensen, ouderen of families. Als deze mensen een plekje hebben bemachtigd worden de mensen die gestrand zijn op 15 april als eerst geholpen, dan de mensen die gestrand zijn op de 16e, enzovoorts tot dat de laatst gestrande mensen van de middagvlucht op 20 april veilig terug in NL gebracht zijn. Wij zijn "pas" gestrand op de 18e en hebben dus zero, noppes, nada, nul aan prioriteit en daarbij totaal geen uitzicht op een eventueel eerder vertrek richting NL...

We hebben daarom maar besloten onze vlucht om te boeken en er nog wat van te maken deze twee weken. We vliegen nu 3 mei terug vanaf Denpasar, Bali, naar Singapore om daar vandaan tevens op 3 mei door te vliegen naar Amsterdam. Hoe hilarisch is dat? We komen nu dus nog een dag eerder terug dan dan we in Singapore zouden blijven en zouden wachten op de vlucht die we vanaf daar ongeboden kregen...

Inmiddels zitten we in Yogjakarta. We hebben een goedkope vlucht geboekt naar Jakarta, waar we gisteren een daagje hebben doorgebracht en vanwaar we direct gisterenavond zijn vertrokken middels een 15 uur durend minibus ritje naar Yogjakarta.

Vanaf hier gaan we morgen naar de Borobudur tempel en zullen we uitstapjes gaan maken naar de Bromo vulkaan en het Ijen Plateau, voordat we naar Bali vertrekken om daar op het strand te wachten op onze terugvlucht (duimen dat die stomme vulkaan niet weer gaat spugen!).

Voor nu bedankt voor alle lieve berichtjes. Het is voor ons op dit moment heel erg dubbel: we kunnen niet anders dan er "nog iets van maken" hoewel we daar echt helemaal niet op zitten te wachten. Alles wat tot nog toe fout gaat (o.a. spullen die op het vliegveld in Jakarta uit de tas verdwenen waren en problemen rondom het verkrijgen van accommodatie in Jakarta) vervloeken we volledig. De KLM heeft al behoorlijk wat verwensingen mogen ontvangen en daar zullen er vast nog wel een aantal bij gaan komen tijdens de laatste dagen van deze ongewenste verlenging van onze reis!

De verhalen over onze belevenissen in Singapore en de belevenissen tot nog toe volgen nog. We zijn totaal onvoorbereid op dit deel van de reis en moeten nu nog even onze verdere planning maken...

Zo zijn jullie in ieder geval op de hoogte van onze huidige status in Azie ;)!

Liefs,

Stephan en Fiona

1. Petra:
    24 april 2010
    Succes in Jakarta hoop dat jullie er toch nog wat van kunnen maken! Lijkt me lastig de knop om te zetten!!!
    Hoop dat ze nu een beetje met jullie meewerken ;)
    Liefs, Petra
  2. 'Johnny:
    Hoi,

Hoop dat jullie ondanks al het ongemak toch veel plezier mogen beleven tijdens deze extra verlenging.

En denk maar zo, je hebt nu meer plezier dan als je in Singapore zou blijven en toch nog 1 dag eerder thuis ;-))

Groetjes,
    Johnny.
  3. Jan Dooms:
    24 april 2010
    Door een vulkaan vertraagd, dan kun je inderdaad niet anders dan naar een vulkaan gaan kijken. die op IJsland spuwt nog steeds as maar de wind is gedraaid nu ligt het vliegverkeer rond IJsland stil.
  4. Ans van Puyvelde:
    24 april 2010
    Geniet ervan, ondanks alle problemen.

Liefs Piet en Ans
  5. Michael:
    Het beste ervan maken!

Geniet in ieder geval van Indonesië! De Bromo moet je zeker doen! Als het lukt, probeer een nachtje op de top te blijven maak vandaar de zonsopgang mee.

Ondanks de problemen, nog heel fijne dagen en goede reis! ;)
  6. Julia:
    Goede beslissing zeg ik!
    Have fun!
    Xx
  7. Jacco en Linda:
    25 april 2010
    Beter lekker op het mooie strand van bali dan in singapore denken wij inderdaad. Niet té bruin worden he ;)

Tot in Nederland! xx
  8. ada en eef:
    Hallo wereldreizigers.

Lekker de laatste week er nog ff bijpakken beter dan iedere dag voor joker op het vliegveld wachten of er een plekje over is.
    Je moet er toch heel echt wat voordoen om speciaal op iemands verjaardag terug te komen?!?!

Groetjes Eef
  9. Leijn:
    25 april 2010
    ondanks de tegenslagen. blijven genieten. en de laatste dagen aan het strand, met een lekker drankje erbij???
    tot over een week.
    Leijn
  10. Wim en Annemarie:
    26 april 2010
    Dat zal je waarschijnlijk nooit meer mee maken , met tegenzin op vakantie zijn, maar probeer er toch maar zoveel mogelijk van te genieten .
    het is nou een maal niet anders en er zijn waarschijnlijk slechtere plaatsen om vast te zitten. in elk geval nog veel plezier en mooie dagen , en een goeie thuisreis. groetjes Annemarie en Wim