Nog 4 nachten

27 september 2009 - Bergambacht, Nederland

Hoi allemaal,

Het uitzwaaifeest van 12 september was geweldig! Wij vonden het helemaal super dat iedereen de moeite heeft genomen langs te komen en ons gedag te zeggen. Nu pas beseften we dat we écht zo lang weggaan en dat we de gezelligheid van hier toch wel heel erg gaan missen.

Daar staat natuurlijk wel iets heel moois tegenover! De tassen staan nog net niet klaar, maar het begint nu toch wel heel erg dichtbij te komen. Donderdagochtend is het eindelijk tijd om te vertrekken. Het wordt een vroegertje: om 8.00 uur vliegen we naar Parijs, vanwaar we om 10.40 uur doorvliegen naar India. Als het goed is staat er daar een Indiase meneer ons op te wachten op het vliegveld in Delhi om ons naar het hotel te brengen...

Als het goed is... Het schijnt in Delhi nog al eens voor te komen dat alles is geregeld v.w.b. hotel en pick-up, waarna bij aankomst op de luchthaven blijkt dat er helemaal geen Indiase meneer klaar staat met een bordje met namen er op. Dan begint de test van organisatorische skills en tot 10 tellen... Het schijnt nl. een hel te zijn om in Delhi een betrouwbare taxichauffeur te vinden die je daadwerkelijk bij het opgegeven ho(s)tel afzet. Alle taxichauffeurs hebben daar individuele afspraken met ho(s)tels waar zij provisie ontvangen wanneer zij er toeristen afleveren en waar ze je dus maar al te graag naar toe willen brengen.

We zullen het mee gaan maken, laten we maar van het beste scenario uitgaan.

Nog even een aantal praktische zaken omtrent de bereikbaarheid...
Mochten jullie ons willen bereiken kan dat het best via deze site, per mail of skype (skypenaam = stephan.en.fiona). Alleen Stephans telefoon gaat mee in de tas, Fiona's telefoon zullen we vanaf donderdag in NL achterlaten (Reden 1: 80 liter is snel gevuld en ieder gaatje kan daarom goed gebruikt worden. Reden 2: het is natuurlijk zonde om een abonnement in het buitenland maar gewoon te laten doorlopen, terwijl je er daar verder niets mee kunt. Reden 3: nu kan iemand anders deze kostbare minuten op een goede manier gebruiken). We zullen daar telkens lokale SIM-kaarten aanschaffen, just in case. Laat gerust eens wat horen. Wij zouden het in ieder geval heel erg leuk vinden om zo af en toe eens wat (on)zinnige verhalen te horen, want om nou zesenhalve maand alleen maar over reizen te praten wordt ook zo saai...

Vandaag is het voor ons allebei de laatste dag werken, dan nog 3 dagen vrij om de aller-, aller-, allerlaatste dingen te regelen/ kopen, en dan is het eindelijk zo ver:

Eindelijk op reis!!

Tot in India,

Liefs,

Stephan en Fiona

1. eveline:
    27 september 2009
    heel veel plezier de laatste dagen in Nederland!! en natuurlijk veel succes met inpakken.
    kan niet wachten op jullie mooie verhalen!
    liefs Eveline
  2. Leijn:
    27 september 2009
    hoi, hier een berichtje natuurlijk vind ik het fijn voor jullie dat jullie deze reis gaan maken. maar zal jullie vreselijk missen. vooral met de kerstdagen en zo. nu nog even genieten in Nederland. zal jullie op de voet volgen.
    veel reis plezier.
    ma.
  3. Marco:
    29 september 2009
    eey Fiona en Stephan,

Zo te lezen zijn jullie er helemaal klaar voor!! We willen jullie een onwijs goede reis wensen en heeeeeeeeeeeeeeellll veeel plezier.
    Geniet, geniet, geniet, geniet. En we gaan zeker jullie mooie verhalen volgen via deze site.

Nogmaals een hele goede reis en tot gauw!!

Groetjes Marco & Lincy vanuit Aruba
  4. ada en eef:
    30 september 2009
    ha luitjes, we wensen jullie heel veel plezier!! Wel vroeg morgen!

Groetjes,

pa en ma
  5. viv en stef:
    30 september 2009
    HEEEEEEL veel plezier in Azie,,,,

Jammer dat het morgen zo vroeg is hoor :p

we volgen al jullie reisverhalen op de voet!!

liefs je zussie en jullie schoonbroer
  6. Anetje:
    1 oktober 2009
    Heey lieve schatten!
    Hele goeie reis en suuuuuper veel plezier!
    enne... c u in vietnam!!!!!!
    Dikke kus
  7. Adriaan:
    1 oktober 2009
    Jeetje! nog steeds geen bericht sinds vertrek! jullie zijn toch al zeker een half uur geland in Dehli... als alles volgens reisschema verlopen is.
    Kitty en Ketty hier maken het goed, ze zijn ongeloofelijk aanhankelijk en heb vannacht geen deken nodig denk ik, genoeg kant en haren om onder te verstoppen.
    Daar het vroege opstaan vanmorgen om jullie uit te zwaaien in de loop van de middag zijn tol begon te eisen en ik tijdens de les in slaap viel heb ik besloten de training van vanavond af te zeggen en lekker bang te hangen, tv te kijken en te bedenken hoe ik jullie paleisje in de aankomende maanden nou eens goed kan misbruiken :P. Er staat iig al een zondagvoetbalmiddag gepland.
    Ik zal dit weekend maar deels besteden om jullie troep ff op te ruimen, wist niet dat dat ook bij de huur inbegrepen zat ;).

Nou ik ben ff door mijn lulverhaal heen dus ga er mee stoppen.
    Hoop dat de reis goed verlopen is en dat die geplande/geboekte kinderhandelaar staat te wachten om jullie naar het hotel te escorteren, anders ben je ook zo op jezelf aangewezen en ik spreek uit ervaring, dat is niet heel fijn.

No worries and Have Fun!
    kussie kussie Aad
  8. walburg:
    2 oktober 2009
    hey allebei.
    geniet van de allerlaatste daagjes.
    en heel veel plezier.
    geniet ervan

x wal
  9. Isabelle:
    4 oktober 2009
    SteFio,

Zijn jullie goed aangekomen?
    Wij zijn super benieuwd hoe het met jullie gaat en hoe Delhi is! Heeft de juiste meneer jullie naar het hotel gebracht???

X
  10. ada en eef:
    12 oktober 2009
    leuk die foto's volgens ons voelen jullie je er wel thuis in de vreemde.Stephan kan zo op treden bij die siks en Fiona kan zo solliciteren bij de efteling voor het sprookje duizend en een nacht.Ben je al van die val bijgekomen leuk hoor die kamelensafari . We kijken al uit naar de volgende verhalen erg leuk.
    Groeten en xx van ons.
    Ada en Eef.
  11. Marjan:
    18 oktober 2009
    Hoi Stephan en Fiona,

Wat een avontuur daar in India!
    Leuk om jullie zo een beetje te volgen.
    Veel plezier nog.

groetjes Henk en Marjan van der Wal